Ger det ett försök!

Idag har jag börjat ett nytt liv, förhoppningsvis! Jag har nämnligen bestämt mig för att börja äta igen. Fett är äckligt, tjocka människor är äckligt. Men jag är inte dum, lär inte bli fet av nyttig mat och mycket träning, snarare tvärt om. Så det är bara att komma in i tänket att äta, vilket är ganska svårt.. Men det är nog mycket min hjärna som leker med mig. Som ni kanske läste i något inlägg tidigare stod det om hur man bryter vanor. Jag ska bli en vanebrytare. Börjar med en vecka i taget, så nu under en hel vecka ska jag endast äta kalorisnål mat, så som sallad, fisk, ägg och kyckling. Då är ju faktiskt risken mindre att ångesten smyger sig på mig.

Ska hålla er uppdaterade om hur det går, såklart! Men mitt mål är att gå ner 3 kilo den här månaden iallafall, trots mat. Låter jätte stört, men man går faktiskt inte ner speciellt mycket i vikt av att inte äta. Inte om man äter ibland iallafall, oregelbundet alltså. Kroppen går ju på sparläge, så..

Men! Jag har försökt få med dig lite på dethär, och jag hoppas du försöker! Om vi inser att det inte funkar är det bara att sluta bums.

Men jag vill faktiskt bli "frisk" alltså ha ett normalt förhållande till mat.

Dagens mat:
1 ägg till frukost - 75 kcal
50 gram panerad torsk till lunch - ca 70 Kcal
100 gram fil - 60 kalorier
1/2 banan - 50 kcal
ca 100 gram köttbullar - 146 kcal

Alltså: 401 kcal

Kommentarer
Postat av: Anonym

AAAARRRRGGGHHHH min kompis ville äta PIZZAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA och fan också jag åt en bit!!!!!! Jag blir galen! AAAHH fettångest!

2010-10-18 @ 23:51:36
URL: http://sevenhundredfaces.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0